In deze serie nemen we jullie mee in wat er komt kijken bij het beheer van een (verhuurde) woning. In deel 1 t/m 3 zijn een aantal aspecten van het beheer opgenomen, namelijk het financiรซle gedeelte, de oplevering & eindinspectie en onderhoud & reparaties. Wij komen doorgaans tot beheer wanneer een woningeigenaar elders in Nederland of de wereld verblijft vanwege werk of een reis of wanneer een eigenaar om uitlopende redenen volledig ontzorgt wil worden. Maar uiteraard is het ook mogelijk om zelf het beheer tijdens de lopende huurperiode te verzorgen. In die situatie verzorgt Van der Meulen Makelaars de bemiddeling.
In deel 4 van de serie lichten wij de verschillen toe tussen bemiddeling en beheer.
Graag komen we eerst langs voor een kennismaking. Dan krijgen wij een goede indruk van de woning en kunnen op basis van onze expertise, de puntentelling en onze ervaring een goed passend advies geven. Wij kunnen u adviseren over de huurprijs, type huurovereenkomst, eventuele aanpassingen in de woning en andere voorwaarden voor u een woning kunt verhuren.
Daarna gaan we de woning aanbieden aan onze klanten en online. Wij adverteren op de grootste verhuurwebsites, zowel nationaal als internationaal. De presentatie en fotoโs verzorgen we zelf. Uiteraard voeren we de bezichtigingen uit en stellen we met een geschikte kandidaat de huurovereenkomst. Deze overeenkomst is uiteraard van de laatste updates voorzien. Bij de intrek van de huurder maken wij een opleveringsrapport. Hier ontvangen alle partijen een exemplaar van.
Interesse of vragen over het bemiddelingstraject? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Wat is dan het verschil met beheer?
Bij vastgoedbeheer zorgen wij voor alle dagelijkse operationele aspecten van de woning. Dit betekent het volledige contact met de huurders, van het regelen van huurbetalingen tot het oplossen van problemen in de woning. Wij zijn het aanspreekpunt voor huurders en zorgen ervoor dat hun vragen, onderhoudsverzoeken en eventuele klachten snel en efficiรซnt worden behandeld.
Daarnaast regelen wij alle administratieve en praktische zaken, zoals het regelen van onderhoud, het inschakelen van vakmensen en het doen van betalingen. Indien nodig houden wij de eigenaar op de hoogte van belangrijke zaken, maar we zorgen ervoor dat de eigenaar volledig wordt ontzien van de dagelijkse hand- en spandiensten die horen bij het verhuren van de woning. Daarnaast tellen alle bemiddelingswerkzaamheden ook mee bij beheer.
Na het lezen wat de verschillen tussen bemiddeling en beheer inhouden, meer informatie over vastgoedbeheer? Klik dan hier:ย Vastgoedbeheer.